8 mei O Porrino - Redondela

8 mei 2024 - Redondela, Spanje

Ik heb goed geslapen vannacht al was het bed een beetje krakkemikkig. Na een eenvoudig ontbijt vertrekken wij. Het was een stevig wandeling, in de warme zon, veel over asfalt. In Mos hebben we een koffiestop gehouden. Hier was ook een leuk souvenierswinkeltje. Hierna moesten we een steile klim maken. In de zon viel dit niet altijd mee. We zagen veel dorpjes op de berg liggen. Regelmatig gestopt om te drinken. In de schaduw onze lunch opgegeten. We komen onderweg veel medepelgrims tegen. Ze komen overal vandaan maar ook veel uit Nederland. Hierna door naar Redondela. In het dorpje rondgekeken. De kathedraal bezocht. In een smal straatje met ons vijven op een terras op straat gezeten. De auto’s reden er gewoon langs. Er stonden werklui op straat te zagen. Het was een kabaal maar wel gezellig. Hierna moesten we nog 2 km doorlopen naar ons hotel. Wij zaten op de eerste verdieping. Koffer weer omhoog sjouwen. Wasje gedaan. Kon lekker buiten hangen. Voor het restaurant moesten we enkele minuten lopen. Schitterend uitzicht. De zonsondergang was door de bewolking niet te zien. Mijn blaren zijn weg. Ik mis wel de voetmassage van Jan. Dadelijk lekker slapen want morgen wordt weer een warme dag met 2 beklimmingen.

1. Mariette:
    8 mei 2024
    Wat fijn dat het wandelen en met elkaar onderweg zijn zo goed gaat!
    Ik ben heel blij voor jullie allen dat het opgehouden is met regenen!
    Een mooie dag toegewenst ook voor Annemie en Léon.
  2. Tammy Beset:
    9 mei 2024
    Wat kom je toch allemaal mooie dingen tegen! En de lucht is gelukkig prachtig blauw.Succes weer vandaag kanjers!!
  3. Gertie Luyten:
    9 mei 2024
    Heel fijn dat het weer goed is. In de zon lopen kost energie maar geeft ook energie hopelijk. Ook heel prettig dat je blaren weg zijn.
    Geniet van de mooie afwisselende omgeving.

Jouw reactie