7 mei Tui - O Porrino

7 mei 2024 - O Porriño, Spanje

Vandaag hebben we afscheid genomen van Henk en Gea. Henk had zo’n last van zijn knie dat hij niet meer kon lopen. Gisteren was hij al met de taxi halverwege opgehaald. Om 8 uur werd onze bagage al opgehaald maar wij hadden 8.30 uur doorgekregen dus er stond nog niets klaar. Vanaf nu moeten de koffers voortaan om 8 uur beneden staan. De klok hier is gisteren een uur naar voren gegaan dus wij hebben weer de tijd van Nederland. Wij liepen eerst de berg weer af en toen door het mooie plaatsje Tui. Hierna veel door de natuur, eucalyptusbomen en langs watertjes gewandeld. Het was warm vooral ‘s middags toen er geen schaduw was. Verschillende stempels gekregen. Zelfs in het bos stonden ze met een tafeltje. Er stond ook een man op zijn doedelzak te spelen in het bos. Onderweg kwamen we veel pelgrims tegen uit verschillende landen. Vaak ook dezelfde. De route wordt steeds drukker. Het lopen ging goed. Ik heb geen klachten. In ons hotel kwamen we rond 15 uur aan. Hadden snel een kamer. Zijn toen het dorp ingelopen. Er was niet zoveel te zien. Het was ook siësta dus vrij rustig. Iets gedronken op het terras en mensen kijken. We aten in ons hotel. Bij aankomst moesten we onze keuze doorgeven. Voor het eten moeten we ons ontbijt uitkiezen. We kregen wijn bij het eten maar die was niet te drinken. Het eten was prima. Leon, Annemie en ik hebben nog een ommetje gemaakt. Hierna lekker vroeg naar bed. Ik hoop op een goede nachtrust.