9 mei Redondela - Pontevedra

9 mei 2024 - Pontevedra, Spanje

Wat onrustig geslapen. Mijn reistas ruim voor 8 uur beneden klaargezet. Hierna naar het restaurant gelopen om te ontbijten. Rond 8.45 uur begonnen aan de wandeling. Het weer was prima. Droog met bewolking. Later werd het wat benauwd. Het was een mooie tocht door de natuur. Door kleine dorpjes. Echt genoten. Enkele keren gestopt om te eten en/of te drinken. Het was weer druk op de route. Rond 14 uur kwamen we bij ons hotel aan. Zo vroeg dat zelfs onze koffers er nog niet waren. Zonder koffers kun je zelfs je wandelschoenen nog niet uittrekken. Met ze kwamen vrij snel daarna. Na een uurtje gingen we de stad bekijken. Rondgelopen en een terrasje genomen. Het was nog rustig op straat. Hierna de Basiliek bekeken. Bij de ingang kregen we al veel uitleg. Wij wilden de toren beklimmen. Hiervoor moest je €1 betalen bij een oude vrouw. Ik kreeg toen de sleutel en moest zelf de deur openen. Het waren 105 treden voordat we bij de klokken stonden. Een mooi uitzicht over de stad en de rivier, Rio Lerez, en de bruggen. ‘s Avonds gegeten in een vega restaurant. Het smaakte goed. Zo leer je andere dingen te proberen. Hierna bij de Italiaan een ijsje gehaald. We waren net op tijd want om 21 uur ging de zaak dicht. Vroeg naar bed want morgen vertrekken wij vroeg omdat het weer warm wordt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tammy Beset:
    9 mei 2024
    Mooi daar Angela! En het is Allemaal zo fris groen.
    Succes morgen in de warmte!

Jouw reactie