6 mei Paredes de Coura - Tui

6 mei 2024 - Tui, Spanje

Vanmorgen een eenvoudig maar goed ontbijt gehad. We vertrokken om 8.30 uur. De eigenaresse stond ons al weg te kijken. Ze was al begonnen met het schoonmaken. Het was schitterend weer vandaag. Eindelijk geen regen. Het was een mooie afwisselende route met regelmatig klimmen en dalen. In Portugal zag ik, de afgelopen dagen, vaak een bosje brem aan de deur of poort hangen. De avond voor 1 mei hangen sommige Portugese een bos brem op de deur. Dit gebruik houdt de honger tegen of maakt je rijk. De traditie van de Maia. Op een heel mooi wandelpad lagen veel stenen op een muurtje die mensen ter herinnering daar neergelegd hadden. Ik liep alleen en het leek mij een mooi moment om mijn steen, die ik al dagen bij mij droeg, daar ook neer te leggen. Toen ik weg wilde lopen kwam Martin er net aan en maakte een foto van mij. Al mijn zorgen heb ik dus lekker in Portugal achtergelaten.  Na ongeveer 20 km lopen we de brug over de rivier de Mino over. Dit is de grens van Portugal en Spanje. Tui is een prachtig typisch authentiek galicisch stadje. Hier bekijken we de kathedraal en ik steek 2 kaarsjes op voor 2 mensen die het nu hard nodig hebben. Onderweg zijn er weinig kerken of kapelletjes open. En echte kaarsjes kun je bijna nergens aansteken. Hierna liepen we naar ons hotel, eerst een korte stop in de supermarkt, die bergopwaarts lag. Het was een stevige laatste klim. Ik was er moe van. Lekker uitrusten en mijn wandelbroek gewassen. Mijn hoge schoenen, die nog nat waren, lekker in de zon gezet. Wij konden pas om 20.30 uur eten. Eerst nog iets gedronken in de bar. Rond 22.30 uur naar de kamer on dit verslag te schrijven en dadelijk lekker slapen. Buiten enkele kleine blaren geen andere klachten. Geen spierpijn of krampen.

1. Gertie Luyten:
    7 mei 2024
    Heel fijn voor jullie dat de regen voorbij is. Een mijlpaal en leuk om een grens te overschrijden. Nieuwe avonturen in Spanje komen eraan.
  2. Tammy Beset:
    7 mei 2024
    Gelukkig beter weer!!kunnen de schoenen lekker drogen.
    Petje af voor jullie.

Jouw reactie