28 april 2024 Rosmalen - Porto

29 april 2024 - Rosmalen, Nederland

Welkom lieve lezers.
Vandaag gaat het beginnen. Ik heb een beetje onrustig geslapen. Al 4 maal mijn reistasje gewogen. Ik heb de wandelschoenen in mijn handbagage gestopt omdat ik anders boven de 15 kg uitkom. Ik zal wel weer veel teveel meenemen! Vrijdag kreeg ik een telefoontje van Leon dat hij toch meekan met de reis. Wat een verrassing. Heel gezellig. Wij zijn nu met z’n drieën. De groep bestaat uit 13 personen. We zien elkaar op Schiphol. Spannend. In 2002 heb ik mijn laatste wandelvakantie gemaakt naar Noorwegen.

Hans kwam mij ophalen rond 13.30 uur. Annemie en Leon zaten al in de auto. Autorit verliep prima. Op Schiphol even zoeken naar het meeting punt. Hier leerde we Martin, de reisleider kennen, en de rest van de groep. Twee personen zaten al in Porto dus we vlogen met 11 man. Bij het inchecken bleek mijn naam niet te kloppen. Het reisbureau had Angela doorgegeven als eerste naam en in mijn paspoort staat Johanna. Dan kun je niet vliegen. Ik had wel schrik. Maar de aardige man bij de incheckbalie ging bellen en toen kon het veranderd worden gelukkig. Om 18.05 uur gingen we de lucht in. De groep zat verspreid door het vliegtuig. De vliegreis duur 2.20 uur. In Porto aangekomen wachten op de koffers. Hierna ging Martin de taxi zoeken. Heerlijk als je alleen maar hoeft te volgen. We hebben een hotel in het centrum. Annemie en ik slapen op een kamer. Hier is het een uur vroeger dan in Nederland. Kamer zag er goed uit. We konden beneden nog net een pizza bestellen want ik had wel trek. Martin gaf uitleg over de reis en de groep stelden zich voor. Ik heb een goed gevoel bij de groep. Ik ga nu slapen. Welterusten.

1. Paul:
    Veel plezier!
  2. Mariette:
    29 april 2024
    Wij wensen jullie een mooie en prachtige voettocht toe.
    We zijn benieuwd naar jullie ervaringen.
    Veel liefs Walter en Mariëtte
  3. Trees Meulepas:
    29 april 2024
    Geniet er van en een fijne wandeltocht
  4. Jolanda:
    29 april 2024
    Heel veel plezier en geniet!
  5. Tammy Beset:
    29 april 2024
    Dat klinkt als een goed begin Angela!
    En lekker elke dag pastel de nata😋
  6. Caminomaatje:
    29 april 2024
    Was leuke dag in Porto, toch?
    Moe maar voldaan!
    Morgen voor t eggie🤩