1 mei. Arvore - Sao Felix

1 mei 2024 - Rates, Portugal

Ik slaap iedere nacht beter. Om 7.45 uur een kop thee in de keuken gezet en een graanbiscuit gegeten. De spullen gepakt en rond 8.30 uur gaan wandelen. Twee kilometer naar een dorp waar een bakker zat. Hier gingen we ontbijten. De bediening werd helemaal gek van ons. Ze wilde de belegde broodjes warm maken wat wij niet wilden. Broodjes voor de lunch gingen ze doorsnijden en op een bordje leggen. Alles moest met handen en voeten uitgelegd worden. Wij wilden ze in een zakje. Ik denk niet dat ze vaak een groep Nederlanders krijgen. Er kwamen veel oudere mannen binnen die koffie gingen drinken en de krant lezen. Ik denk dat ze de hele dag over ons gepraat hebben. Hier wat drinken en fruit in de supermarkt gekocht. We wandelden weer terug naar de kust om onze route te vervolgen. We hadden de regencape aan want het regende en waaide. Dan was het eventjes droog en meteen warm. Onderweg weer koffie gedronken. Hierna in de regen weer door. Na 12 km, eerst geluncht, daarna verlieten we de kust en gingen landinwaarts. Het was een gevarieerde omgeving waar we door liepen. Het laatste gedeelte moesten we bergop lopen. Dan in de zon en dan weer regen. Het was erg stijl, ik moest echt rusten tussendoor om boven te komen. Toen liep ik ons hotel nog voorbij en kwam als laatste binnen. Maar het is gelukkig geen wedstrijd en ieder moet zijn eigen Camino lopen. Zoals het ook in het leven is.  Gedoucht en lekker rustig aan gedaan. Rond 18 uur kwam Leon ons ophalen. Toen een stempel in ons credential laten zetten. Dit was de eerste van vandaag. En credential is een soort stempelkaart die je moet laten zien in Santiago om een certificaat te krijgen. In Portugal moet je iedere dag minimaal 1 stempel halen en in Spanje 2. Lekker iets gedronken. We hebben in dit hotel een schitterend uitzicht. Dit is een 4 sterrenhotel. Met 2 buitenzwembaden. Hierna wordt het minder luxe. De maaltijden worden steeds gezelliger. Rond 22 uur naar de kamer gegaan om dit verslag af te maken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gertie Luyten:
    2 mei 2024
    Hallo Angela. Ik zie dat jullie al lekker bruin zijn van de gevarieerde weersomstandigheden. Erg leuk om de ervaringen te lezen. Maar inderdaad niets voor niets. Geniet ervan in goed gezelschap!!
  2. Diny langenhuijsen:
    2 mei 2024
    Wat een ervaring Angela. Zo jammer van het weer.
  3. Tammy Beset:
    2 mei 2024
    Wat is het er mooi en een heel indrukwekkend landschap vooral de donkere wolken boven de zee.
    Fijn dat ik kan meegenieten!

Jouw reactie